תיעוד: כך חמאס מנהל את מנגנון ההיטמעות בין אזרחים

קובי פינקלר No Comments on תיעוד: כך חמאס מנהל את מנגנון ההיטמעות בין אזרחים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צה"ל הציג היום (שלישי) לתקשורת הבין–לאומית את שיטת הפעולה של חמאס להפיכת שכונות אזרחיות ברצועת עזה למרחבי טרור מהם פועלים כנגד כוחותינו.

חמאס ממקם באופן שיטתי תשתיות טרור במבנים אזרחיים כגון בתי ספר, גני ילדים, מסגדים ותשתיות טרור. בין תשתיות הטרור שאותרו על ידי כוחות צה״ל במבנים אזרחיים נמצאו מנהרות תת קרקעיות, מקומות מסתור למחבלים, חמ״לים לניהול מבצעים, עמדות שיגור רקטות ונ״ט ומחסני אמצעי לחימה. כלל תשתיות הטרור מוקמו באותם מבנים אזרחיים על מנת להשתמש בתושבי עזה כ״מגן אנושי״ ו״אפוד מגן״ למחבלי הארגון.

תפיסת ההפעלה של חמאס כוללת ניצול מירבי של מוסדות אלו, הן בתת-קרקע והן מעל פני הקרקע, מתוך אמונה שישראל לא תפעל במקומות אלו. כפי שהוכח פעם אחר פעם, המוסדות האזרחיים ברצועת עזה תחת שלטונו של חמאס משמשים הלכה למעשה כבסיסי טרור.

בסרטון שפורסם ניתן לראות הדגמה של אזור בשכונת שאטי בצפון רצועת עזה. כפי שניתן לראות, חמאס משתמש בתשתיות אזרחיות כמו בתי ספר לילדים ובתי מגורים של אזרחים כדי להסתיר את תשתיות הטרור שלו ולפעול כנגד כוחות צה"ל. בכסות התוואי האזרחי, ארגון הטרור משגר טילים, מסליק אמצעי לחימה ומפעיל חמ"לי טרור.

בצה"ל מדגישים כי סרטון זה הוא הדגמה של אזור מצומצם מתוך אזורים רבים הקיימים ברצועת עזה אשר חמאס משתמש בהם באותה הדרך תוך סיכון אוכלוסיה אזרחית.



0 תגובות